Obiective: exprimarea unor nevoi,
dorinţe, aspiraţii personale legate de mediul şi stilul de viaţă, dezvoltarea
creativităţii
Descrierea exerciţiului :
Fiecare
elev va fi îndemnat să încerce să-şi imagineze şi să descrie o „planetă
personală”, respectiv o lume nouă, realizată după propriile preferinţe, căreia
să-i dea un nume, să o populeze şi să o construiască astfel încât aceasta să
reprezinte idealul său.
În funcţie de tema pe care dorim să o discutăm,
instrucţiunile îl pot îndemna pe „creator” să pună accentul pe un anumit aspect.
De exemplu, să descrie
mai în amănunt viaţa de familie pe planeta X, cum sunt copiii, cum sunt relaţiile
între oameni, între profesori şi elevi etc.
„Planetele” fiecăruia vor fi apoi prezentate grupului de elevi.
Această descriere îl poate ajuta pe copil să-şi exprime opiniile legate de
diferite aspecte în mod indirect, cu o mult mai mare libertate decât în cazul
unor întrebări sau discuţii directe, de tipul „Cum ai vrea tu să se poarte
colegii cu tine ?”. Tocmai de aceea,
este bine să lăsăm o cât mai mare libertate în imaginarea „planetei personale” şi
să evităm judecarea critică a descrierilor obţinute.
Acest exerciţiu poate fi deosebit de util în special la scolarii mici care au
o capacitate de explicitare directă a nevoilor şi aspiraţiilor mai redusă.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu