În această perioadă derulăm activitatea de testare OSP la clasele 8 A, B, C, D, E.
Instrumentul de testare Test Toolkit – Test combinat se adresează elevilor din gimnaziu – clasele VII-VIII (elevi cu vârste cuprinse între 14-16 ani), și este format din următoarele baterii de testare:
Capacitate
Scop: Cartografierea abilităților cognitive ale elevului.
Descriere: Capacitatea este evaluată prin măsurarea mai
multor factori: aptitudinea de calcul, aptitudinea lingvistică,
raționamentul concret, raționamentul abstract, viteza și acuratețea,
inteligența spațială și memoria de scurtă durată.
Chestionarul „Eu, la școală și acasă”
Scop: Cartografierea personalității, a atitudinii și a satisfacției elevului cu privire la aspecte legate de școală.
Descriere: Chestionarul „Eu, la școală și acasă” oferă
informații importante în legătură cu comportamentul și motivația
elevului de a învăța, precum și despre modul în care acesta percepe și
evaluează mediul de studiu de acasă și din școală. Evaluarea se face
prin măsurarea mai multor factori: Încrederea în forțele proprii, gradul
de timiditate, lucrul în echipă, interesul pentru școală și motivația
de a învăța, puterea de concentrare, nevoia de coordonare externă,
consilierea școlară, mediul din școală, relația cu colegii, mediul de
studiu de acasă, interesul familiei pentru școală.
Holland PI (14-16 ani) – Personalitate și interese după modelul Holland
Scop: Cartografierea personalității și a intereselor elevului, precum și a opțiunilor educaționale și de carieră ale acestuia.
Descriere: Raportul acestui chestionar ne oferă
informații esențiale pentru o mai bună cunoaștere a elevului și a
opțiunilor educaționale și de carieră ale acestuia. În cadrul acestui
chestionar se identifică două direcții de evaluare, atât în ceea ce
privește interesele personale ale elevului, cât și cu privire la
personalitatea acestuia. Interesele personale reprezintă preferințele
elevului în legătură cu o anumită activitate sau cu un anumit mediu de
lucru; în această secțiune vor fi descrise interesele personale ale
elevului analizate din punctul de vedere al fiecăruia din cele șase
tipuri de personalitate ale modelului Holland. În secțiunea
complementară va fi analizată personalitatea elevului, luând în
considerare criterii precum: comunicarea, lucrul în echipă, planificarea
și organizarea, lucrul pe cont propriu, adaptarea la schimbare etc. În
vederea consilierii elevilor în procesul de orientare școlară și
educațională, vor fi combinate rezultatele celor două părți ale
testării. Astfel, în funcție de interesele personale exprimate și de
personalitatea elevului, vor fi analizate activitățile și mediile de
lucru care i se potrivesc cel mai bine. În acest scop vor fi enumerate
exemplificativ specializări educaționale și profesii reprezentative
pentru fiecare domeniu în parte.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu