Asculta mai multe audio Muzica
Mai multă muzică în şcoală! De ce?
Cercetătorii continuă să găsească corelaţii între muzică şi dezvoltarea creierului uman. De exemplu, în conformitate cu International Foundation for Music Research, muzica joacă un rol crucial în dezvoltarea copiilor de vârstă şcolară. De asemenea, Center for New Discoveries in Learning afirmă că potenţialul de învăţare poate fi crescut de cel puţin cinci ori peste rata normală atunci când se utilizează muzica.
În mod similar, Dr. Gordon Shaw ("Efectul Mozart") publică în 1999 o carte în care prezintă cercetări experimentale care au fost colectate pe parcursul a mai mult de douăzeci şi cinci ani, care confirmă că ascultarea muzicii clasice sporeşte gândirea, raţionamentul şi crearea de abilităţi.
În lucrarea “Music and the Brain, Music Power” (O'Donnell, 2008), se afirmă că muzica afectează memoria noastră prin activarea simultană a celor două emisfere ale creierului, ducând la o creştere a capacităţii de a obţine şi păstra informaţii. O'Donnell susţine că dacă elevii ar asculta muzică, cum ar fi "Sonata pentru două piane în Re major" a lui Mozart sau "Muzica Apelor" de Handel înainte şi în timpul testului, atunci notele lor vor fi mai mari decât în condiţii de testare care nu oferă o atmosferă muzicală. O'Donnell subliniază, de asemenea, rolul relaxant al muzicii lui Mozart.
Efectul Mozart are aplicaţii în medicină, fiind utilizat pentru accelerarea dezvoltării psihomotorii a copilului, tratarea autismului, dislexiilor şi în îmbunătăţirea gândirii spaţiale la pacienţii cu boala Alzheimer.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu