Prin problematica abordată referitoare la viaţa în societate, la sistemul politic din România şi la raportul cetăţean – stat, activităţile derulate în cadrul orelor de cultură civică derulate la clasele a VII-a i-au familiarizat pe elevi cu valori, principii şi concepte democratice, cu drepturile omului, i-au pus în situaţia exersării unor atitudini şi relaţii interpersonale (în grup şi între grupuri), precum şi a exersării calităţii de cetăţean, a cetăţeniei active.
Lecţiile au fost structurate pe baza unor proiecte interdisciplinare şi interculturale care au solicitat deschidere, comunicare şi flexibilitate, cultivându-le în acelaşi timp. Acestea i-au ajutat pe elevi să conştientizeze nevoia şi posibilitatea de cultivare a respectului faţă de propria persoană şi faţă de ceilalţi, în condiţiile acceptării pluralismului, sub multiplele lui aspecte (politic, economic, religios, cultural etc).
Dintre proiectele realizate în semestrul I amintim:
- Insula. (Omul – fiinţă socială. Viaţa în societate)
- Drepturile Omului
- Statele moderne şi constituţionalismul (Redactarea unei… Constituţii).
Lecţiile au fost structurate pe baza unor proiecte interdisciplinare şi interculturale care au solicitat deschidere, comunicare şi flexibilitate, cultivându-le în acelaşi timp. Acestea i-au ajutat pe elevi să conştientizeze nevoia şi posibilitatea de cultivare a respectului faţă de propria persoană şi faţă de ceilalţi, în condiţiile acceptării pluralismului, sub multiplele lui aspecte (politic, economic, religios, cultural etc).
Dintre proiectele realizate în semestrul I amintim:
- Insula. (Omul – fiinţă socială. Viaţa în societate)
- Drepturile Omului
- Statele moderne şi constituţionalismul (Redactarea unei… Constituţii).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu