Metoda
Philips 6/6 a fost elaborată de către profesorul de literatură J. Donald
Philips (de unde provine şi numele) care a testat-o la Universitatea din
Michigan. Este similară brainstorming-ului şi tehnicii 6/3/5, însă se
individualizează prin limitarea discuţiei celor 6 participanţi la 6 minute.
Acest fapt are ca scop intensificarea producţiei creative, ca şi în cazul
tehnicii 6/3/5.
Etapele metodei Philips 6/6:
1. Constituirea
grupurilor de câte 6 (4 membri + 1 secretar + 1 conducător de grup).
Secretarul fiecărul grup are în plus, sarcina de a consemna ideile colegilor.
Conducătorul
este cel care dirijează dezbaterea în cadrul grupului şi prezintă concluziile.
2. Înmânarea
temei/problemei ce
urmează a fi dezbătută în particular, de către fiecare grup şi motivarea
importanţei acesteia.
3. Desfăşurarea
discuţiilor pe baza
temei, în cadrul grupului, timp de 6 minute.
Acestea
pot fi libere, în sensul că fiecare membru propune un răspuns şi la sfârşit se reţin
ideile cele mai importante sau pot fi discuţii progresive în care fiecare
participant expune în cadrul grupului său o variantă care e analizată şi apoi
se trece la celelalte idei.
4. Colectarea
soluţiilor elaborate.
Conducătorii
fiecărui grup expun ideile la care au ajuns sau ele sunt predate în scris
coordonatorului colectivului (profesorului).
5. Discuţia
colectivă este urmată de decizia co-lectivă în ceea ce priveşte soluţia
finală, pe baza ierarhizării variantelor pe tablă.
6. Încheirea
discuţiei se face în urma
prezentării din partea profesorului a concluziilor privind participarea la
desfăşurarea activităţii şi a eficienţei demersurilor întreprinse.
Avantajele metodei Philips 6/6 sunt similare
braistorming-ului şi tehnicii 6/3/5, în ceea ce priveşte facilitarea
comunicării, obţinerea într-un timp scurt a numeroase idei, prin intensificarea
demersului creativ şi prin stimularea imaginaţiei tuturor participanţilor.
Ea pemite
întărirea coeziunii grupului şi angajează elevii/studenţii în (auto)evaluare.
Cooperarea din
interiorul echipei se îmbină cu competiţia dintre grupuri.
Dezavantajele apar atunci când numărul elevilor nu este multiplu
de 6 şi mai pot fi
create de
limita de timp impusă, de 6 minute.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu