POŞTAŞUL
Sarcina didactică: recunoaşterea
şi denumirea lucrătorului care foloseşte anumite unelte sau face anumite
produse.
Regulile jocului: copilul care a
primit scrisoarea de la poştaş, trebuie să spună de cine a fost trimisă,
orientându-se după imaginile uneltelor sau a produsului din ilustrată. Grupa de
copii mimează a acţiune specifică lucrătorului de la care a primit scrisoarea.
Indicaţii pentru organizarea şi
desfăşurarea jocului
În organizarea jocului se va
urmăricrearea atmosferei prin anunţarea şi sosirea poştaşului.
La început educatoarea va utiliza
un exemplu cu ajutorul căruia va explica şi demonstra. Astfel, la întrebarea:
„De la cine ai primit scrisoarea?”, copilul poate răspunde: „Eu am primit
scrisoarea de la croitor, deoarece pe ea este desenat acul cu care el coase”,
sau: „Eu am primit scrisoarea de la bucătar, deoarece pe ea este desenat un
cozonac pe care-l pregăteşte bucătarul”.
Până când copiii pot formula
fraze atât de lungi se pot folosi două sau chiar trei întrebări consecutive. De
exemplu: „De la cine ai primit scrisoarea?” copilul răspunde: „De la croitor”.
Urmează cea de-a doua întrebare: „De unde şti?”. Copilul răspunde: „Fiindcă pe
ea este desenat un mosor cu aţă”. A treia întrebare va fi: „Ce face croitorul
cu aţa?”. Copilul precizează: „Croitorul coase cu aţa”.
La grupele cu nivel mai dezvoltat
se va putea solicita denumirea uneltei sau a pronumelui de către un alt copil.
După „lectura” scrisorii, grupa va mima dacă se poate, o acţiune specifică
profesiunii respective. Propunerea acţiunii o face la începutul jocului
educatoarea, apoi o pot sugera copiii. În cursul jocului, se va avea grijă ca
rolul poştaşului să fie interpretat, pe rând de mai mulţi copii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu