A SPUS BINE SAU N-A SPUS BINE ?
Sarcina didactică: compararea
pronunţării corecte cu cea incorectă, găsirea formei corecte de pronunţare a
cuvintelor auzite.
Regulile jocului: păpuşa
(Ţăndărică, Aşchiuţă) va prezenta pe rând câte un obiect şi-l va denumi
pronunţând unele cuvinte corect, iar altele eronat.
Grupa repetă cuvântul în cor
atunci când este corect spus, iar atunci când este greşit întrerupe păpuşa
printr-un semnal convenit. Unul din copii va pronunţa forma corectă iar un
altul va construi o propoziţie cu acel cuvânt.
Material didactic: obiecte
cunoscute de copii sau imagini ale acestora.
Indicaţii pentru organizarea şi
desfăşurarea jocului
Introducerea în joc se poate
realiza prin prezentarea personajului de la teatru de păpuşi in jurul căruia se
poate purta o scurtă discuţie. Educatoarea va supune pe Aşchiuţă unui examen de
vorbire corectă pentru a stabili dacă mai trebuie să înveţe în grădiniţă sau
nu. Va descoperi obiectele de pe masă şi va cere păpuşii să aleagă una dintre
ele să spună copiilor cum se numeşte. Apoi educatoarea va interveni cu
întrebarea leit-motiv a jocului – „A spus bine sau n-a spus bine?”. Pe baza
comparaţiei cu forma corectă copiii vor reacţiona repetând forma corectă sau
corectând păpuşa, după caz.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu