RĂSPUNDE REPEDE ŞI BINE
Sarcina didactică: găsirea
antonimelor unor cuvinte, formularea unor propoziţii cu acestea.
Regulile jocului: fiecare echipă
are dreptul să spună, pe rând, 2-3 cuvinte la care cealaltă echipă trebuie să-i
găsească antonimul. Echipele n-au voie să repete un cuvânt care s-a mai spus.
Fiecare echipă trebuie să respecte timpul dat pentru consultare: la sunetul
clopoţelului să pună întrebarea sau să dea răspunsul. Echipa care nu se
încadrează în timp sau nu răspunde corect pierde un punct sau un steguleţ din
cele ce i-au fost repartizate la început.
Câştigă echipa care cele mai
multe din steguleţele primite.
Material didactic: un clopoţel
sau un alt instrument cu care se poate da un semnal auditiv, steguleţe (câte 20
de fiecare echipă) aşezate într-un vas sau pe un suport.
Indicaţii pentru organizarea şi
desfăşurarea jocului
La începutul jocului copiii vor
fi împărţiţi în două echipe, cu un număr egal de membri. Alegerea unui
conducător nu este o cerinţă obligatorie ci rămâne la latitudinea educatoarei,
în funcţie de nivelul dezvoltării copiilor.
Se va insista pe baza unui
exemplu sau două asupra însuşirii tehnicii de a adresa o întrebare de către un
grup prin reprezentantul său şi a tehnicii de a se consulta în formularea
întrebării şi în alegerea reprezentantului. Se va urmări respectarea regulii de
a nu enunţa de mai multe ori acelaşi cuvânt şi nici ca aceeaşi copii să fie
mereu reprezentanţii echipei (la întrebări şi răspunsuri). Se va stimula
spiritul de creativitate a copiilor în găsirea unor antonime cât mai variate
pornind de la aspecte concrete: dimensiuni, asperitate, intensitate,
rapiditate, duritate, temperatură, grutate, culori, ajungând până la însuşiri
morale: harnic-leneş, bun-rău, corect-incorect, ascultător-neascultător,
vesel-trist, curajos-fricos.
Unul din copii sau educatoarea va
avea grijă ca la fiecare greşeală să îndepărteze un steguleţ din colecţia
echipei respective. Educatoarea va participa alternativ la o echipă sau la alta
în prima parte a jocului pentru a-i organiza în consultarea reciprocă şi la
alegerea reprezentantului. În partea a doua a jocului va acorda independenţă
cât mai mare copiilor în rezolvarea sarcinilor jocului.
În încheiere, se va stabili
echipa câştigătoare, care va avea latitudinea să ofere echipei necâştigătoare
un dar de consolare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu