CINE (CE) FACE AŞA ?
Sarcina didactică: reprezentarea
corectă a onomatopeii la acţiunea ilustrată, pronunţarea onomatopeii în
contextul unei propoziţii.
Regulile jocului: copii trebuie
să aleagă imaginea corespunzătoare onomatopeii pronunţată de educatoareşi să
răspundă complet. Grupa repetă onomatopeea şi redă prin mişcare acţiunea.
Material didactic: ilustraţii
reprezentând: un copil rupe o creangă uscată (prrr), un ceas deşteptător (sună
ţrrr), bunica toarce (fusul sfârâie sfârr) etc.
Indicaţii pentru organizarea şi
desfăşurarea jocului
Educatoarea pronunţă sunetele
emise de unul din obiectele sau personajele ilustrate şi pune întrebarea: „Ce
(cine) face aşa?”. Unul din copii se deplasează şi arată imaginea
corespunzătoare onomatopeii, după care răspunde la întrebarea pusă. La semnalul
educatoarei toţi copiii imită onomatopeea. Deoarece consoana r este extrem de
dificilă de pronunţat, se va avea în vedere ca sunetul respectiv să fie articulat
prin vibraţii ale vârfului limbii, ridicat în spatele incisivilor superiori, cu
musculatura facială încordată.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu