SĂCULEŢUL FERMECAT
Sarcina didactică: denumirea
corectă a obiectului scos din săculeţ, raportarea lui la alte obiecte, de
aceeaşi categorie.
Regulile jocului: copiii la care
se opreşte săculeţul la semnalul educatoarei, scot obiectul (imaginea lui), îl
denumesc şi îl aşează la locul potrivit pa masă sau panou.
Materialul didactic: un săculeţ
de pânză de dimensiune mică în care se introduc jucării sau alte obiecte de uz
personal ca de exemplu: creion, cretă, cratiţă, batistă, chibrit, şerveţel,
prosop, solniţă etc.
Indicaţii pentru organizarea şi
desfăşurarea jocului
Înainte de începerea jocului
educatoarea aşează pe panou sau pe mai multe mese câte un obiect care să indice
criteriul de clasificare a obiectelor găsite de copii în săculeţ. De exemplu:
masă pentru mobilier, o pisică pentru animale, pieptăne pentru obiecte de uz
personal. Rochiţă pentru obiecte de îmbrăcăminte. Se discută cu copiii ce alte
obiecte pot fi aşezate alături de cele aflate pe mese în funcţie de criteriul
utilităţii.
În săculeţ vor fi introduse
obiecte din categorii diferite. Ele vor fi date copiilor aşezaţi în semicerc
pentru a le trece din mână în mână. La semnalul educatoarei săculeţul se
opreşte. Copilul la care s-a oprit săculeţul trebuie să scoată un singur
obiect; îl denumeşte şi-l oferă vecinului cu rugămintea de a-l aşeza la locul potrivit.
Acesta va căuta grupul de obiecte corespunzător şi va motiva aşezarea
efectuată.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu