CÂND FACEM AŞA ?
Sarcina didactică: determinarea
momentului din zi în care se efectuează o anumită acţiune.
Regulile jocului: copiii trebuie
să recunoască acţiunea din imaginea la care s-a oprit acul cadranului şi
momentul în care se petrece ea. La întrebarea educatoarei, copilul indicat
relatează cele observate iar ceilalţi copii imită acţiunile caracteristice în
succesiunea lor.
Material didactic: un cadran din
carton sau placaj (material plastic) – împărţit în două – una din părţi fiind
colorată deschis (eventual un soare deasupra acesteia), iar cealaltă parte
fiind de culoare inchisă. Pe fiecare parte se vor fixa câte trei-patru imagini
reprezentând acţiuni efectuate de copii: pentru dimineaţă: un copil se dă jos
din pat; se spală la chiuvetă; serveşte micul dejun, pleacă spre grădiniţă, se
joacă etc.; pentru seară: copilul se dezbracă, copilul face duş, se urcă în
pat, doarme. La mijlocul cadranului este un ac indicator ce poate fi îndreptat spre oricare din imagini.
Indicaţii pentru organizarea şi
desfăşurarea jocului
Pentru a asigura reuşita jocului,
se va preciza în introducere semnificaţia cuvintelor utilizate mai frecvent –
respectiv: dimineaţa şi seara. La grupe avansate se pot folosi şi alte adverbe
de timp, de exemplu: la prânz. În desfăşurarea jocului, prin mişcarea acului se
vor alterna acţiunile de dimineaţă cu cele de seară.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu