JOC DIDACTIC PENTRU
DEZVOLTAREA LIMBAJULUI ŞI COMUNICĂRII
GRUPA MICĂ
ŞARPELE ŞI ALBINUŢA
Sarcina didactică: pronunţarea
corectă a consoanelor s şi z.
Regulile jocului: la semnalul
educatoarei, grupul de copii care alcătuieşte şarpele, execută deplasarea pe un
traseu dat imitănd sunetele emise de şarpe. La alt semnal albinele pornesc spre
şarpe ca să-l alunge reproducând zumzăitul acestora.
Indicaţii pentru organizarea şi
desfăşurarea jocului
Educatoarea va amenaja înainte de
începerea jocului un cadru care să sugereze o poiană cu flori. Grupa de copii
va fi împărţită în două, o parte dintre ei vor fi albine, iar restul vor
alcătui şarpele. Fiecare din subgrupe va avea un rol prestabilit, eventual
marcat. Educatoarea conduce jocul indicând deplasarea şarpelui, apoi cea a
albinelor. Grupul de copii reprezentând şarpele se va deplasa pe traseul
desenat dinainte in linie şerpuită reproducând şuieratul şarpelui: sss.., în
timp ce albinele stau într-o parte a sălii de grupă. La un semnal al
educatoareo copiii-albine vor imita zborul şi zumzetul acestora înaintând spre
şarpe. Şarpele se retrage la locul său ferindu-se să nu fie înţepat. Jocul se
continuă schimbându-se rolurile.
În cursul jocului se vor asigura
momente de odihnă, având în vedere că alergarea poate să influenţeze
corectitudinea emiterii sunetelor prin modificările în respiraţie. În acelaşi
scop se va doza atent timpul afectat alergării, evitându-se prelungirea
acestuia.
În pronunţarea unor onomatopee
care încep cu consoanele s-z, se recomandă atragerea atenţiei asupra locului de
articulare, în cazul în care copiii articulează incorect, cu limba ieşită
printre dinţi consoanele s-z. Se recomandă articularea exagerat conturată prin strângerea dinţilor, ca spaţiul deschis
să nu fie mai mare de 1-2 mm, limba va fi plasată jos, în spatele incisivilor
inferiori, iar colţurile gurii puternic trase în părţi.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu